Zamieszczone przez jaro4444
O2 FL - jaki macie hałas w środku?
Zwiń
X
-
O2 FL - jaki macie hałas w środku?
Tagi: Brak
-
-
O2 FL - jaki macie hałas w środku?
Witam,
od zakupu wkurza mnie marne wyciszenie fury. Ostatnio znalazłem fajną aplikację na smartfon: Miernik dźwięku. Przeprowadziłem z nią test hałasu (wynik poniżej) przy telefonie leżącym na przednim fotelu pasażera. Wynik masakra: od 60 dB (bieg jałowy) do 85 dB (120 km/h) :shock:
Prośba do posiadających podobny zestaw o podzielenie się swoimi wynikami.Załączone pliki
-
-
franek4always, przenoszę do offtop-a, bo nic raczej z tego konkretnego nie będzie...
A w temacie... Pomijając samą aplikację o której nic nie wiadomo to na wynik ma dodatkowo wpływ setka innych czynników: typ telefonu ( i to nie tylko ogólnie, ale nawet poszczególne sztuki z kilku dni produkcji mogą się różnić komponentami ), wersja andka, typ obudowy ( ori/ zamiennik/ jakieś kondony/folie itp ), zabrudzenie obudowy ( otworu mikrofonu ) itd. a to dopiero samo urządzenie. Dalej położenie na przednim fotelu ( wzdłuż / w poprzek / skośnie ) miejsce na fotelu ( środek / lewo / prawo ), położenie fotela ( jest regulacja góra/dół przód/tył ), rodzaj tapicerki. O całej reszcie związanej z samym samochodem ( zawieszenie, opony ) i np. typem asfaltu nawet nie będę wspominał.
Ogólnie da się porównać kilka samochodów przy pomocy tego samego telefonu i w tych samych warunkach, ale robienie tego tak, że każdy robi u siebie i po swojemu to całkowita pomyłka...Jest: Czarna OIIFL Combi 1,8 TSI + DSG
Była: Czarna OII 1,9 TDI (BXE)
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez PieTrzaKPytanie na ile te wyniki pokrywają sie z rzeczywistością :wink:Zamieszczone przez kowal 2002Ogólnie da się porównać kilka samochodów przy pomocy tego samego telefonu i w tych samych warunkach, ale robienie tego tak, że każdy robi u siebie i po swojemu to całkowita pomyłka...Załączone pliki
Komentarz
-
-
franek4always, ale nie masz żadnej informacji jak dokonywany jest pomiar ( wartość szczytowa, średnia, w pełnym paśmie, z jakimś filtrem np. A-ważony, dla konkretnej częstotliwości itp. ). Bez takich informacji wynik pomiaru nic nie mówi, bo np. pomimo wyższego wyniku może się okazać, że w aucie jest subiektywnie ciszej niż w tym w którym wynik był niższy.Jest: Czarna OIIFL Combi 1,8 TSI + DSG
Była: Czarna OII 1,9 TDI (BXE)
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez kowal 2002ale nie masz żadnej informacji jak dokonywany jest pomiar ( wartość szczytowa, średnia, w pełnym paśmie, z jakimś filtrem np. A-ważony, dla konkretnej częstotliwości itp. ). Bez takich informacji wynik pomiaru nic nie mówi, bo np. pomimo wyższego wyniku może się okazać, że w aucie jest subiektywnie ciszej niż w tym w którym wynik był niższy.
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez kowal 2002Ogólnie da się porównać kilka samochodów przy pomocy tego samego telefonu i w tych samych warunkach, ale robienie tego tak, że każdy robi u siebie i po swojemu to całkowita pomyłka...
Własnie trzeba mierzyć swój pojazd, a nie przeprowadzać sterylne' testy na grupie, dzięki temu ktoś może dojdzie ,że ma głośne opony , uszczelki w drzwiach, tłumik się kończy...
Największa watpliwośc to użycie smarkfona jako urządzenia mierzącego natężenie dźwięku.
Komentarz
-
-
bishop, do takich pomiarów to potrzebował byś analizator widma a nie miernik natężenia, który nie wiadomo co mierzy.
Nie mówię o sterylnych tylko powtarzalnych warunkach, bo bez tego porównywanie wyników jest bez sensu.
EDIT:
Musiałem podjechać w jedno miejsce więc przy okazji zmierzyłem u siebie tym wynalazkiem:
wszystko wyłączone ( cisza w aucie, auto w garażu ) 28-29 dB,
na drodze:
bieg jałowy - 39-40 dB,
50 km/h - 61-62 dB ( na innym odcinku asfaltu 57-58 dB )
80 km/h - 64-65 dB
100 km/h - 68-69 dB
120 km/h - 71-72 dBJest: Czarna OIIFL Combi 1,8 TSI + DSG
Była: Czarna OII 1,9 TDI (BXE)
Komentarz
-
-
franek4always, wersja Elegance; mam ori wygłuszenie maski ( moim zdaniem niewiele albo nic nie daje ), wygłuszone nadkola od zewnątrz, wygłuszone drzwi i cały bagażnik, ale... mam też 17" na dosyć twardym zawieszeniu. Co do zalet DSG7 w kontekście niskich obrotów silnika to akurat ( przynajmniej u mnie ) niewiele zmienia, bo wewnątrz dużo bardziej słychać szum opon niż pracujący silnik ( przy powiedzmy okolicach 80-100 km/h i obrotach ok. 2500-3000 rpm ).Jest: Czarna OIIFL Combi 1,8 TSI + DSG
Była: Czarna OII 1,9 TDI (BXE)
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez kowal 2002... wersja Elegance; mam ori wygłuszenie maski ( moim zdaniem niewiele albo nic nie daje ), wygłuszone nadkola od zewnątrz, wygłuszone drzwi i cały bagażnik...
Czy to wygłuszenie nadkoli, drzwi i bagażnika było standardowo w wersji Elegance, czy sam to dodatkowo dokładałeś? Jeśli dokładałeś to ile cię to wyniosło?
Komentarz
-
-
Całe wygłuszenie było dokładane ( jeszcze dużo brakuje m.in. cała przegroda między kabiną a silnikiem, nadkola od wewnątrz i najlepiej jeszcze cała podłoga - ale to robota na kilka dni i to raczej letnich :diabelski_usmiech ).Jest: Czarna OIIFL Combi 1,8 TSI + DSG
Była: Czarna OII 1,9 TDI (BXE)
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez bzyq_74To ja dorzucę swoje pomiary w w/w programiku:
klekot 1,9 BXE seria - brak wyciszenia, radio wyłączone
bieg jałowy - postój (silnik zagrzany) - 70 dB,
80 km/h - 87 dB
100 km/h - 89 dB
120 km/h - 91 dB
140 km/h - 93 dB
Ogólnie jak maszyna w fabryce z 1m :twisted:
Komentarz
-
-
U mnie wygląda to mnie więcej tak.
Od początku nagrania do godziny 18:14:50 prędkość 50-80 km/h po remontowanej, dziurawej, zatłoczonej drodze (60-76 dB). od 18.14.50 do 18:15:15 prędkość 120-140 km/h brak innych aut w pobliżu (62-70 dB). Później swobodne wytracania prędkości przed skrzyżowaniem. Toczenie się na luzie (39 dB) i wyprzedzenie ciężarówki (strzał na dole - 49 dB). Radio i nawiewy oczywiście wyłączone.
Wiarygodność tych pomiarów pewno nie jest najwyższa, tym bardziej że drugi program (decybel meter) pokazywał wyniki o około 5-7 dB niższe.
Auto dość dobrze wyciszone: drzwi, podłoga, ściana grodziowa, bagażnik, klapa przód i tył.
Komentarz
-
Komentarz